| 
        
		   A Work in Progress egy valamikori szálloda szétomlófélben
		    lévő épületében „játszódik”, egy funkcióját vesztett épületben,
		    mely a balkáni háborúk nyomait viseli magán. A kamera
		    szenvtelenül rögzíti az itt alkotni próbáló művészek tevékenységét,
		    ami az adott közegben szinte abszurditásnak hat.
		    Az elhagyatott helyszín, az otthonukból kiragadott szereplők
		    sajátos állapota az alkotás mint „mesterség” nehézségéről
		    állít fel látleletet. Ugyanakkor a művészek apaszerepüknek
		    is próbálnak megfelelni. A nyughatatlan gyerekek fi gyelme
		    megoszlik, játékaikba merülnek, néha a felnőttek munkájához
		    is statisztálnak, miközben pontosan megfi gyelnek
		    mindent, tulajdonképpen csak a kamera hiányzik a kezükből,
		    amivel bemutathatnák, hogy fest ez az ideiglenes műterem
		    az ő szemszögükből. A videó sok tekintetben Wim Wenders
		    1982-es fi lmjét, A dolgok állását idézi fel, melynek gyermekszereplői
		    egy meghiúsult fi lmforgatás helyszínén rendszeresen
		    kamerával rögzítik a körülöttük mozgó fi lmstábot.
		    S ahogy Wenders munkája önrefl exív fi lm a fi lmkészítésről,
		    Koronczi videója is hasonlóan értelmezhető analízis a képzőművészetről
		    mint mindennapi tevékenységről, a széthullás
		    díszletei között, ahol az alkotómunka mintha kiutat próbálna
		    teremteni a káoszból.		     
		  A Koronczi-videóban jelen lévő gyerekek olyan korban
		    vannak, amikor képesek egyszerre színészek, táncosok
		    vagy építészek lenni, s megalkotni saját kultúrájukat. Erre
		    az ösztönös kultúrateremtésre csak Koronczi fi gyel fel, két
		    művész szereplője belemerül „munkájának” rutinjába, s ami
		    számukra munka, az a gyerekeknél még ösztönös, kontrollálatlan
		    késztetés. Mintha a kultúrtörténet egy korábbi szakaszában
		    élnének, amikor a tudomány, a vallás és a művészet
		    még nem különült el, atyáik pedig már a behatárolt diszciplínák
		    között mozognak.		     
		  Koronczi képes a nézőt a gyermek pozíciójába helyezni, ahonnét
		    akár álnaiv kérdéseket is büntetlenül feltehet a művészet
		    mibenlétéről. De talán azt a kérdést sem naivitás felvetni,
		    hogy ha a videón alkotó anyákat látnánk gyermekeik fesztelen
	      társaságában, mennyiben lenne más ez a kis műelemzés.  | 
          |