A BIANCO Project a képzőművészet és a vizuális kommunikáció viszonyával kapcsolatos kérdéseket feszeget.
Egy modellt kíván felállítani, melyen keresztül hidat épít a vizualitást mint kommunikációs lehetőséget használó különböző területek között.
A képzőművészet szerepének és kommunikációs lehetőségeinek újragondolásával és a képzőművészet hagyományos műfajaira eddig nem jellemző stratégiával egy valóságos szituációt igyekszik szimulálni. A BIANCO képkollekción keresztül a képzőművészet és a társadalom viszonyáról beszél.
 
  Ajánlatával egy valóságos társadalmi igényt kíván kielégíteni, mely által lehetőség nyílik a képzőművészet társadalomban elfoglalt helyének újraértelmezésére. A képzőművészet termékeit, a műtárgyakat, a képzőművészet image-ét, a képzőművészet auráját felhasználhatóvá és alkalmazhatóvá kívánja tenni. Ezáltal új pozíciót kíván meghatározni a képzőművészet számára.
A BIANCO Project a képzőművészetet a kreatív vizuális kommunikáció tartalomszolgáltatójává kívánja tenni.  
  Céljai között fontos szerepet kap, a képzőművészeti tartalmak közlésén túl, hogy olyan közönségrétegeket is megcélozzon melyek eddig nem tartoztak a jellemzően képzőművészetet fogyasztók közé.
A projekt kommunkációs csatornái:
  • 1. Magazin-melléklet (behúzás)

  • Kulturális és populáris magazinok bevonásával.
  • 2. Matrica-akció

  • Budapesti közterületeken elhelyezett matricák.
  • 3. Szóróanyagok terjesztése

  • Kulturális intézetekben, szórakozóhelyeken, mozikban elhelyezett szóróanyagok
  • 4. Szórólapok terjesztése

  • Közterületeken terjesztett szóróanyagok (bevásárlócentrumok, autószélvédő, stb.)
  • 5. Kvázi hirdetések a szaksajtóban

  • Képzőművészettel foglalkozó szaksajtóban való megjelenés.
    Műértő
  • 6. Direkt Mail

  • A nyomdatermékek közvetlen postázása. Kétféle címlista lapján:
    - A képzőművészeket és a társművészetek művelőit illetve a kortárs művészetek iránt érdeklődőket tartalmazó címlista.
    - A vizuális kommunkációval foglalkozó szakmai képviselői.
  • 7. Internet site

  • A BIANCO Projectet legrészletesebben feldolgozó médium, a BIANCO Project tartalmi középpontja. Minden egyéb kommunikációs csatornában megjelenő terméken az internetoldalra mutató hivatkozás található.
    www.koronczi.hu/bianco
  • 8. Kiállítás

  • A Project lezárása képpen egy beszámoló jellegű kiállítás.
 
A BIANCO egy Non-profit képzőművészeti kezdeményezés.
A BIANCO Project szervezői szponzorok, támogatók igénybevétele nélkül – a fő célkitűzések értelmében – saját erőből valósítják meg a Projectet.
Ennek értelmében a BIANCO Project nyomdatermékein sem támogató cégek logói, sem hirdetésnek minősülő információk nem jelennek meg.
Bán András:
Hiteles vagyok
Műértő, 2001. december
       
© Koronczi Endre | bianco@koronczi.hu